Сучасне застосування витинанки. Витинанка на вікнах.
Мельник Тетяна Володимирівна, керівник гуртка образотворчого мистецтва підліткового клубу «Самоцвіт», Управління у справах сім'ї, молоді та спорту, м. Рівне, Україна.
Витинанка — це ажурно вирізані прикраси з пеперу. Паперові витинанки з'явились в Китаї, саме там, де почали виготовляти папір.
ЯКІ ПРОБЛЕМИ У ВИТИНАНКИ
Наталія Суха,член Білоруської спілки майстрів
народної творчості, провідний методист
Мінського обласного центру народної творчості
Стаття опублікована 15 липня у щотижневій суспільно-просвітницькій газеті «Культура», яка видається з жовтня 1991 року
З 24 по 26 червня в Молодечно пройшов VI Міжнародний симпозіум з проблем вирізання з паперу "Художнє вирізання: форма і колір", присвячений пам'яті видатних білоруських майстрів Вікторії Червонцевої і В'ячеслава Дубинко.
Сучасне бачення історії виникнення та розвитку
петриківської витинанки на теренах Приорілля
Оксана Олександрівна Дрянова
Філолог-мовознавець, методист ККЗ «Царичанський районний Будинок культури» ЦРР
Людмила Володимирівна Бабіч Майстер традиційного народного мистецтва,
керівник Народної студії «Петриківська витинанка» ККЗ
«Царичанський районний Будинок культури» ЦРР
Традиційна петриківська витинанка свого розвитку набула на території правого берегу річки Оріль (в народі носило назву «Приорілля»), особливо на територіях теперішніх Петриківського та Царичанського районів.
Витинанки-писанки
Автор: Наталія Борисівна Ступак,
викладач методики трудового навчання з практикумом,
місто Балта Одеської обл.
Ще в початковій школі я навчилися виготовляти витинанки-сніжинки. А потім самостійно фантазувала з ножицями і папером. Навчаючись у педучилищі, вперше ознайомилась з витинанкою як видом народного декоративно-ужиткового мистецтва, а ставши викладачем методики трудового навчання з практикумом, детально дослідила історію витинанки, її різновиди, способи виготовлення, досвід майстрів витинанки, навчала цій техніці студентів на гурткових заняттях.
Систематизація видів художнього вирізування
Н.Лазарева
Це розділ, який не увійшов до книги "СИЛУЭТ. Уроки мастерства". Він став темою доповіді "Розробка методів мистецтвознавчого аналізу і систематизації видів художнього вирізування" для програми наукового семінару "Художній задум і його втілення засобами вирізування", запланованого в Музейному об'єднанні "Музеи Москвы" у другій половині вересня 2008р. (Наводиться у скороченому варіанті).
Художнє вирізання: естетичні та психологічні аспекти
Матеріали 5-го міжнародного симпозіуму
Домодедовский історико-художній музей
Міжнародний клуб «Паперові традиції»
Естетика литовських фіранок з паперу
Туменайте-Браженене Одета
Народний майстер з вирізки,
член Литовської Спілки майстрів
народної творчості (Литва, м. Утена)
Збереження дитячої душі
Євгенія Козловська , культуролог.
Оглядаюся навколо себе і усвідомлюю: все, що оточує мене, навіть я сам, є невід’ємною частиною Всесвіту. Намагаюся, щоб це відчуття було присутнє в кожній із моїх робіт.
Василь Корчинський
Витинанки Віри Вовк
Людмила Білоус
Мистецтво витинанки – одна із граней небуденного таланту Віри Вовк, поетеси і прозаїка, автора драматичних творів і наукових праць, есе і дитячих оповідань, перекладача, пропагандиста української літератури в Бразилії.
Інтерв'ю з Оленою Тихонюк
Якщо дивитись, то вживу,
якщо видавати - екстроякісно
Ліля Тептяєва
Поезію Богдана Ігоря Антонича зрозуміти не так і легко. А ще важче – передати всю глибину й метафоричність графічними засобами. Проте складнощів не злякалась київська художниця Олена Тихонюк, проілюструвавши збірку вибраних творів поета “Велика гармонія” і використавши при цьому пластичні можливості витинанки.
Школа витинанки
Андрій ПУШКАРЬОВ, член НСХУ, член НСМНМУ,
керівник школи писанкарства м. Дніпропетровська
Вперше мені випало познайомитися з паперовою вирізкою в майстерні мого вчителя Євгенія Лещенка (нині відомого художника в Україні і за її межами). У 23 роки він повернувся до Кривого Рогу після закінчення Київського художнього інституту, і я з 13 років став його учнем. Його вирізка нагадувала китайську культуру "Чуанхуан" — "віконні узори”, що з'явилася з винаходом паперу в Танський і Сунський періоди (VII—XII ст.). Живучи в приватному будинку і спостерігаючи природу, вивчаючи колір комах, птахів, форму польових квітів, я вирізав невеликих бабок, метеликів, птахів і прикрашав ними свою майстерню.
Витинанки і штучні квіти: порівняльний аспект
Михайло Станкевич - доктор мистецтвознавства,
Інститут народознавства НАН України
Паперовий пластичний декор (витинанки, квіти) відомий у європейському мистецтві нової і новітньої доби в голландців, литовців, німців, поляків, словаків, українців, шведів, швейцарців. У літературі найкраще висвітлені литовські, польські, словацькі та українські твори [1–6], тому вони є стрижнем нашого порівняльного дослідження. Про інші зустрічаємо скупі відомості та окремі згадки.
З глибин генетичної пам'яті
Григорій Міщенко
В статті розповідається про творчість Василя Корчинського
Життєвий і творчий шлях Василя Корчинського свідчить про те, наскільки плідною може бути праця митця, в результаті якої маємо сучасне українське образотворення. Про правильність такого шляху довели свого часу ще бойчукісти, шістдесятники, потім їхні послідовники. А тому й маємо ту підоснову, з якої беруть початок власне всі мистецькі різновиди нашого часу, за змістом і формою українські.